W morskim rejsie jak w życiu – po pierwsze powinno być bezpiecznie, po drugie przyjemnie. Zgodnie z powyższą maksymą w tym roku Farurej został doposażony w nowy Chart Plotter oraz AIS klasy B.
W przeddzień rejsu do Sztokholmu w kabinie nawigacyjnej zainstalowano nowe urządzenie nawigacyjne marki ONWA – KCombo-7A.
7 calowy wyświetlacz plottera posiada zewnętrzną antenę GPS montowaną wewnątrz jachtu, wbudowany transponder AIS klasy B+ oraz możliwość podłączenia czujnika echosondy. Fabrycznie wbudowana mapa Bałtyku nie posiada tegorocznych aktualizacji, dlatego też dokupiliśmy mapę Bałtyku Navionics+ 44XG, dzięki czemu nasze załogi mają teraz dostęp do aktualnych wersji elektronicznych map morskich.
Z kolei transponder AIS zapewnia stały monitoring jednostek znajdujących się w pobliżu jachtu, a także raportowanie pozycji samego Farureja. W rejonach o dużym natężeniu ruchu ma to szczególnie duży wpływ na poprawę bezpieczeństwa żeglugi. Z kolei nam, pozostającym na lądzie pozwala od czasu do czasu zerknąć na Marine Traffic, podejrzeć pozycję jachtu i pożeglować „palcem po mapie”.